diumenge, 22 de novembre del 2009

Explicació del meu conte "Peix Peixet"

Durant la sessió del dia 13.11.09 em va tocar explicar el meu conte, vaig escollir un conte que porta coma títol "Peix peixet", és un llibre molt senzill, amb imatges grans, colors cridaners i amb molt poca lletra. Aquest conte tracta sobre un peix que anant pel mar a perdut a la seva mare i es proposa fer tot el que sigui per trobar-la, a mesura que va passejant pel mar es va trobant diferents animals com una estrella de mar, un pop, un cargol,etc. i cap d'ells es la seva mare, perquè ella té forma de peix i, a més a més, la seva pell es del color de l'arc de Sant Martí. Al cap d'una estona i de buscar molt, el peix troba a la seva mare. La forma d'explicar aquest conte, ja que va referit a infants de 2 a 3 anys, és utilitzant molt l'expressió lingüística, per exemple, quan el peix es troba al pop de color blau, dir: no no, aquesta no es la mare perquè és de color blau, anem a seguir buscant, és una forma de que els infants també aprenguin els colors. I una vegada troba a la mare que és dels colors de l'arc de Sant Martí, es podria fer als infants dir els diferents colors de la mare i, una altre opció, és fer cantar els infants la cançó referent al Peix Peixet, que seria la següent: "Peix peixet, de la canya de la canya, peix peixet de la canya al sarronet".




Tot seguit, la meva companya Laura Moragues va fer l'explicació de dos contes un improvitzat amb titetelles, que primer les va presentar dient de quins materials estaven fetes i perquè se li havia ocorragut aquesta idea. Entre tots la vam convèncer perquè expliques el conte, primerament no volia, per al final, amb una altra companya la Eli Puig van decidir representar-lo amb els titelles i elles amagades sota la taula.


En segon lloc, va fer l'explicació del conte "En Pepet no té orelles", és un conte explicat d'una manera molt original en la que la meva companya va presentar una caixa (que va deixar fóra de l'aula), va col·locar a l'abast de tots/es una mena de pissarra en la que es podien enganxar imans i d'aquesta manera tots els meus companys/es van anar sortint i van començar a enganxar una part del cos d'en Pepet, un les cames, altres els braços,etc.
Aquest conte tracte sobre un nen que no feia cas, sempre es feia el sord. El professor li deia que tenia dues orelles per sentir el que la gent li deia. Aquest nen no feia cas ni a la seva mare, ni als seus amics, ni a ningú i va haver-hi un dia que les seves orelles es van enfadar i van desaparèixer, llavors en Pepet es va posar molt trist perquè ara si que de veritat no sentia res.
Llavors en Pepet va decidir agafar una ampolla i posar-hi un paper dintre escrit amb aquestes paraules: "Orelles us necessito, no em faré mai més el sord!!".
Les orelles al veure això van decidir tornar. Un dia van picar a la porta i la mare els hi va obrir i es va trobar amb dues orelles, que van anar directament cap en Pepet. Li van dir que si no feia cas tornarien a marxar però aquesta vegada no tornarien.

Aquest conte el vaig trobar molt interessant perquè la meva companya ens va demostrar que podem crear els materials i el propi conte, que poden sortir dels tradicionals "Tres porquets", "La caputxeta vermella",etc. Hem de tindre el recurs de poder crear, això ens pot ajudar a solbentar algun problema a l'aula amb els infants com el que no escoltin, no facin cas, etc.


Una de les frases que em va cridar l'atenció va ser una que es va dir només acabar d'explicar el conte, va ser la següent:

"Hem de transmetre uns valors als infants".

Estic totalment d'acord amb aquesta frase, perquè en aquesta etapa els infants són com esponges, hem de tenir en conte que diem i com ho diem davant d'ells perquè tot i nosaltres podem pensar que no s'enteren de res, els nens/es s'enteren de tot, tot i que siguin, petits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada